ВАШ КОМФОРТ - НАША ТУРБОТА!
ВАШ СПОКІЙ - НАША РОБОТА!
0 800 50 20 21
пн-пт - 9:00 - 18:00, сб - 10:00 - 15:00, нд - вих.
0 800 50 20 21
096 430 37 07
050 43 03 777
укр рус

Як правильно обкатати нове авто

Як правильно обкатати нове авто
З розвитком технологій з’явилася можливість адаптовувати двигун автомобіля ще у заводських цехах. Відтак, для сучасних авто розрізняють “холодну обкатку” та “гарячу обкатку”.

  Суть “холодної обкатки” полягає у тому, що її проводить автомобілевиробник на спеціальних заводських станках. До двигуна підводять масло, охолоджувальну рідину, паливо. Для кожної моделі двигуна встановлені свої режими роботи, відтак в процесі обкатки поступово збільшують навантаження на двигун, відповідно до тих режимів, які для нього передбачені. Таким чином, проводячи обкатку у заводських умовах, автомобілевиробники спрощують життя покупцям своєї продукції.

   “Гарячу обкатку” двигуна здійснює не автомобілевиробник, а власник авто після його купівлі. Тривалість обкатки стосується переважно перших двох тисяч кілометрів пробігу.
Холодну обкатку”, як правило, здійснюють для автомобілів, пропискою брендів яких є Західна Європа та Японія.

  Якщо автомобіль пройшов таку обкатку, то це зазначено в інструкції з експлуатації авто.

Серед водіїв досить часто побутує думка, що обкатка для сучасного автомобіля взагалі не потрібна. У цьому досить іноді переконують своїх клієнтів і менеджери в автосалонах престижних брендів. Продавці стверджують, що машина пройшла “холодну обкатку” на заводі і мовляв ніяких застережень немає.

   Але чи справді це так? Перевірити наскільки такі твердження відповідають дійсності доволі нескладно. Для цього можна скористатися Інтернетом і у будь-якій пошуковій системі задати запит “Інструкція з експлуатації автомобіля BMW X5”. У якості цієї моделі авто, так як і у всього ряду автомобілів марки BMW, мабуть, мало хто сумнівається.
   Отож, в інструкції з експлуатації для BMW X5 є спеціальний розділ, який присвячений обкатці авто. Зокрема, виробник цієї моделі авто рекомендує обкатати авто на різних обертах і швидкостях та при цьому стежити, щоб частота обертів і швидкість не перевищували вказаних в інструкції значень. Пробіг для обкатки двигуна – 2000 км. Коли пробіг буде перевищувати 2000 км, швидкість і обороти можна збільшувати, вказано в інструкції.
   Згідно, тієї ж інструкції зчеплення нових шин з дорожнім покриттям уBMW X5 стає оптимальним лише після обкатки, відтак перших 300 км пробігу рекомендовано дотримуватися стриманої манери руху. Гальмівні колодки і диски оптимально притираються один до одного через 500 км пробігу. Зчеплення починає оптимально працювати теж після 500 км пробігу.
   Тож ці рекомендації є підтвердженням того, обкатка для автомобіля все ж таки потрібна. Ще одним аргументом на користь обкатки є те, що у наш час деталі автомобілів виготовляють не тільки на заводах відомих автомобільних брендів. Цим займається велика кількість підрядників у всіх куточках світу. Під зборки авто, звичайно контролюють якість, але серійність виробництва все ж таки може накласти свій відбиток.
   Тому навіть якщо авто пройшло “холодну обкатку” на заводі, першу тисячу чи півтисячі кілометрів слід поводити себе більш стримано на дорозі, адже обкатка стосується не тільки двигуна, але й гальмівної системи та зчеплення.
   Для автомобілів, які не пройшли “холодної обкатки” на заводі, “гаряча обкатка” обов’язкова. Триває вона, як правило, 1,5-2 тисячі кілометрів пробігу.
   Після обкатки проводять “нульовий техогляд”, під час якого міняють масло та фільтри.
   У країнах Західної Європи часто не призначають “нульовий техогляд”, а пропонують приїхати відразу на перше ТО – через 15-20 тисяч кілометрів пробігу. Але це пов’язано не тільки з впевненістю у якості авто. У Західній Європі краща якість пального, масла, а також і кращими умови експлуатації.
   Під час “гарячої обкатки” потрібно щоразу перед початком руху впродовж кількох хвилин прогрівати двигун. Також не можна різко стартувати. Під час руху гальмувати потрібно намагатися плавно. Якщо у власника авто мало водійського досвіду, краще дати машину більш досвідченому водієму, аби він її обкатав.
   У період обкатки не потрібно перевантажувати автомобіль, адже чим більша маса багажу чи пасажирів, тим більше навантаження на двигун. Варто уникати поїздок по бездоріжжю. Під час таких поїздок можна застрягнути у калюжі чи кучугурі снігу. Тоді без зайвого навантаження на двигун ніяк не вибратися.
   Під час обкатки не можна перевищувати швидкість. Оптимальні швидкості для кожної передачі автомобіля часто прописані в інструкції з експлуатації автомобіля. Також не можна довго їздити на низьких передачах. Під час руху треба міняти режими швидкостей – тривалий час на одній швидкості рухатися н а одній швидкості.
   Правила обкатки автомобіля
1. Обов’язково потрібно прогріти двигун (4-5 хвилин на холостих обертах)
2. Не можна різко стартувати, різко гальмувати, перевантажувати автомобіль, їздити по бездоріжжю, вгору, гальмувати двигуном
3. Не варто перевищувати швидкість і доводити її до 100-110 км/год
4. Не можна тривалий рухатися на одній швидкості (двигун повинен міняти режими роботи)
5. Двигун повинен працювати на оптимальних для нього обертах, які вказані в інструкції з експлуатації
6. З коробкою передач, зчепленням слід поводитися дуже акуратно
7. Усіх застережень щодо обкатки слід дотримуватися як мінімум перші 1,5-2 тис км.
   Обов’язково слід провести “нульовий техогляд” на якому замінять масло і фільтри.

Повернення до списку

Стати партнером

Увага!

У зв'язку з нестабільною ситуацією в країні, Атопоміч Шипшина переходить на графік роботи:

пн-пт - 9:00 - 18:00
сб - 10:00 - 15:00
нд - вихідний
Дякуємо за розуміння!