укр рус

Новини

25.07.2013
Утилізаційний збір на автомобілі
Депутати стверджують - закон повинен поліпшити екологію, а також наблизити Україну до Європейського Союзу.
«Ми розглядаємо його як частину зусиль України щодо захисту по всьому периметру своїх національних економічних інтересів цивілізованими методами», - говорить президент Українського союзу промисловців і підприємців, народний депутат України Анатолій Кінах.
Парламент обкладає спеціальним податком імпортерів і деяких вітчизняних виробників. Однак точно не платити збору українські компанії з повним циклом виробництва - включаючи екологічним знищенням автомобіля. Таких у нас поки тільки декілька.
Решта платити по повній. За нові легкові додатково доведеться викласти від 5 до 30 тисяч гривень. За застосовувані авто - від 30 до 190 тисяч. Автобуси теж зростуть в ціні з 22 до 76 тисяч, старі намиста - з 38 до 190. І вантажівки подорожчають - нові з 19 до 110 тисяч, старі - з 33 і до 418 000.
Все заради поліпшення екології - запевняють прихильники новації.
«Щороку ми з вами завозимо в країну більше 130 000 б / у автомобілів. А це все треба переробляти. Це гума, це кислота, це шкідливі речовини - це колосальна проблема для екології та безпеки в цілому », - пояснює почесний президент Української автомобільної корпорації Таріел Васадзе.
Всеукраїнська асоціація автомобільних дилерів та імпортерів просить президента ветувати закон. Бо лобізм вітчизняного автопрому, якого майже немає. Але більше фахівців обурила норма про утилізацію старих машин.
«У всіх країнах світу дають компенсацію, а тут пропонують забирати мою власність і відправляти насильно на утилізацію. Вони пропонують мільйони автомобілів на дорогах відловити і насильно на утилізацію », - говорить генеральний директор Всеукраїнської організації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Зазвичай української на машинах їздять, поки вони самі не розваляться. Тоді їх розбирають на запчастини або здають на металобрухт. Експерти стверджують - такого збору немає ніде, крім Росії. До того ж в Україні немає спеціального обладнання для утилізації старих авто.
Але більше критики викликає розмитість багатьох норм, зокрема - загроза довкіллю. Під неї можуть потрапити будь-які машини, навіть нові, - стверджують експерти. Не прописано також, хто і як визначатиме рівень загрози. Тому фахівці сподіваються, що президент такого документа не підпише.

Повернення до списку




замовити картку


Iнформація

показати всi